Gerçekçi bir render yakalamak, yalnızca bir düğmeye basmaktan fazlasını gerektirir; ışık ve gölgelerin nasıl ele alınacağını anlamayı, malzemelerin fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmayı, ideal bakış açısını belirlemeyi ve yavaş yavaş özgün görünen bir görüntü oluşturmayı içerir. ARCHLine.XP 2023'ün yeni Render Motoru, tasarımlarınızı bir sonraki seviyeye taşıyacak fotogerçekçi işlemeler oluşturmak için basit ve hızlı bir çözüm sunar. Bu yazımızda yeni render modülüne ve onun son teknoloji görselleştirme özelliklerine daha yakından bakacağız.
Aşağıdaki kılavuz yeni başlayanlara yöneliktir ve ana adımları özetlemektedir. Yüksek kaliteli, gerçekçi bir görüntü elde etmek için çeşitli yöntemler olsa da iyi bir render elde etmek, en ufak bir hatadan olumsuz etkilenebilecek birçok ayarın sonucudur. Öğrenmek, test etmek ve denemek ilerleme için gereklidir.
Tüm yeni ön ayarları ve özellikleri inceleyerek başlayalım.
Render Ön Ayarları
Ön ayarlar açısından, "Düşük (Q1), Orta (Q2) ve Özel (Qx)" seviyeleri, birkaç adımda bilinçli olarak en kaliteli görüntüyü oluşturmanıza olanak tanır. "Q1" ayarı, işleme sürecinin başlangıcında düşük çözünürlükte iş kalitesinde bir görüntü üretmek için mükemmeldir. "Q2" ayarı nihai görüntüye yaklaşan sahneler için idealdir, "Qx" ayarı ise kullanıcının ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir, ışık kaynağı sayısına ve modelin karmaşıklığına göre değerler ayrı ayrı belirlenebilir.
Piksel Başına Örnekler
Çıktı görüntüsünün pikseli başına hesaplanan ışın izleme örneklerinin sayısı, kenar yumuşatmayı ayarlar; bu, nesnelerin ve gölgelerin kenarları boyunca gördüğünüz "pürüzleri" yumuşatır. Piksel Örneklerinin arttırılması daha temiz, daha kaliteli bir görüntüyle sonuçlanacaktır. Karmaşık aydınlatmaya sahip son görseller için 10 veya daha yüksek bir değer seçin; hızlı taslaklar için 5'ten azını seçin.
Render Geçiş Sayısı
Render motoru, her işleme geçişi sırasında oluşturulan görüntüyü daha da iyileştiren aşamalı bir işleme yöntemi kullanır. Render geçiş sayısını artırmak, render'ı gerçekleştirmek için gereken süreyi artıracak ancak aynı zamanda her geçişte görüntünün kalitesini de artıracaktır. Gerekli geçiş sayısı büyük ölçüde oluşturulan sahnenin türüne bağlıdır. Daha yüksek bir örnekleme ayarı (>10), karmaşık aydınlatmaya sahip sahneler için kullanışlıdır; daha düşük bir örnekleme ayarı (<10), karmaşık aydınlatmanın olmadığı, ayrıntılı geometri, ince dokular gerektiren sahneler için kullanışlıdır. Nihai görüntü için önerilen değer 30'dur.
Pürüz Giderici Modülü
Pürüz Giderici modülü, render sonunda veya render kesintiye uğradığında tüm sahnenin pürüzünü giderir. Ayrıntıları kurtarıp geliştirirken görüntü parazitini ortadan kaldırır, böylece daha keskin ayrıntılar ve daha temiz, daha kaliteli bir görüntü elde edilir.
Yeni post-prodüksiyon efekti – Daha keskin ayrıntılar
Bu efekt, görüntünüzdeki ayrıntıları geliştirip kurtarırken pürüzü azaltır. Açıldığında etkileyici, son derece ayrıntılı görüntüler üretebilir. Ancak daha yumuşak, daha incelikli bir görünüm tercih ediyorsanız, farklı bir etki elde etmek için efekti kapatmanız yeterlidir.
Rehber:
1. Mimari elemanları, büyük mobilyaları, lambaları ve diğer nesneleri ayırmak için katmanları kullanın.
2. Sahneyi etkili bir şekilde sergilemek için 2-3 perspektif görünüm oluşturun. Önerilen değerler arasında izleyici ile izlenen noktanın aynı yüksekliğe (1,10-1,40 m arasında) ayarlanması ve açılma açısının 60-75 derece arasında ayarlanması yer alır.
3. Güneşin konumunu ayarlayarak başlayın. Gündüz çekimi için güneşin sabah 8 ile akşam 4 arasında ufukta olduğundan emin olun.
4. Sahnenin tarihini ve saatini ayarlayın. Ne kadar ışığın geldiğini görmek için gölge simülasyonunu kullanın ve gerekiyorsa ayarları yapın.
5. İş akışınızı 3 aşamaya bölün: mimari öğeler, daha büyük mobilyalar ve dekoratif öğeler. Karmaşık aydınlatmaya sahip bir sahne için ışıklara özellikle dikkat ederek 4 parçaya kadar bölebilirsiniz. Her aşama için 6-8 arasındaki adımları tekrarlayın.
6. Başlangıç noktası olarak bunlara oluşturma stilleri atamak için sürükle ve bırak yöntemini kullanın.
7. 800x600 gibi daha düşük çözünürlükte bir test görüntüsü oluşturun ve hızlı, ön görüntü için Q1 ön ayarını kullanın. Mobilyalarda malzemeleri daha iyi görmek için daha yakından bakın.
8. Gerekirse görüntüye göre malzemelere ince ayar yapın.
9. Şu ana kadar her şey planlandığı gibi gidiyorsa tüm öğeleri içeren katmanları etkinleştirin.
10. 1280x720 gibi daha yüksek çözünürlükte başka bir test oluşturma işlemi başlatın ve daha temiz, daha yüksek kalitede bir görüntü için Q2 işleme ön ayarını kullanın.
11. Test işleme kalitesi tatmin ediciyse, yüksek çözünürlükte (Full HD, 1920*1280 veya daha yüksek) son işlemeye geçin ve ışık kaynaklarının sayısına ve görüntü kalitesine bağlı olarak ayrı ayrı ayarlanabilen değerlere sahip Qx özel ön ayarını kullanın. modelin karmaşıklığı. Bu 30-60 dakika kadar sürebilir. Bilgisayara, sahneye ve çözünürlüğe bağlıdır. Yüksek çözünürlük render süresini artıracaktır.
12. Efektleri kullanın! İşlem sonrası, profesyonellerin üstlendiği render sürecinde çok önemli bir adımdır. Parlaklık, kontrast, doygunluk ve beyaz dengesi gibi parametrelerin ayarlanması, örneğin daha sıcak veya daha soğuk hale getirerek son görüntünün kalitesini önemli ölçüde artırabilir. Yüzde 5-10'luk küçük değişiklikler son sahneyi önemli ölçüde etkileyebilir.
13. Daha keskin ayrıntılar işlevini deneyin! Efektin etkinleştirilmesi etkileyici, son derece ayrıntılı görüntüler oluşturabilir. Kapatılması daha yumuşak, daha ince bir görünüm elde edilmesini sağlayacaktır.
Sonuç
ARCHLine.XP 2023'ün yeni Render Motoru, tasarımlarınızı hayata geçirecek gerçekçi renderlar oluşturmak için hızlı ve basit bir çözüm sunar. Gelişmiş gölgeleme efektleri, özelleştirilebilir ayarlar ve Pürüz Giderici modülüyle kolayca çarpıcı görüntüler oluşturabilirsiniz. İster ileri düzey bir kullanıcı olun ister yeni başlayan biri olun, yeni render modülü alışkanlıklarınıza, teknik bilginize veya tercihlerinize göre kullanılabilir. Peki neden bekleyelim? ARCHLine.XP 2023'ün yeni Render Modülünü deneyin ve tasarımlarınızı bir sonraki seviyeye taşıyın!
Comments