top of page

ARCHLine.XP ile Yeniden Modelleme: Brandenburg Gate, Berlin

Brandenburg Gate (Brandenburger Tor), Berlin'in önemli bir simgesidir ve önemli tarihi olaylara tanık olmuştur. Yapı, 18. yüzyılda Prusya kralı Frederick William II'nin emriyle inşa edilmiştir. Mimar Carl Gotthard Langhans tarafından tasarlanan, 65 metre genişliğinde ve 15 metre yüksekliğinde sütunlarla etkileyici bir algı yaratmakla görevlendirilmiştir. Yapı o zamandan beri Avrupa Birliği ve barışının bir sembolü haline gelmiştir. Bu eşsiz yapıyı ARCHLine.XP'de yeniden modelledik. Uzun sütunları ve klasik şekilleri ile bu ilginç yapı ARCHLine.XP’de nasıl yeniden modellenir hep birlikte görelim!


CADLine Ltd. tarafından ARCHLine.XP yerleşik render motoru ile render alınmıştır.


MEVCUT ÇİZİMLERİN KULLANIMI HAKKINDA

Çalışma, arazi görüntülerini toplayarak (2018 yazında bir saha ziyareti sırasında) ve çevrimiçi olarak mevcut olan kat planlarını ve cephe çizimlerini araştırarak başladı. Elimizde birkaç kat planı vardı, ancak hepsi kapının çalkantılı tarihi boyunca aldığı birçok farklı şekilden birini temsil ediyordu ve mevcut formunu modellemeye karar verdik.


1820'den Brandenburger Tor kat planı. Kaynak: Vikipedi


İlgili kat planları ARCHLine.XP'ye raster görüntüler olarak aktarıldıktan sonra ölçeklendirildi ve kırpıldı. ARCHLine.XP kullanıcılarını her zaman içe aktarılan tarama görüntülerini yeniden çizmeye teşvik ediyoruz çünkü bu durum, 3B şekilleri daha sonra daha iyi konumlandırmaya yardımcı olur. ARCHLine.XP, bu tür görevler için standart CAD araçları sunar. Neyse ki bina simetrik, bu yüzden vektör çizimlerini önceden tanımlanmış bir eksen üzerinde kopyaladık ve yansıttık.

Kat planının yeniden çizilmesini nispeten kolaylaştıran bir başka özellik de, birçok unsurun sabit bir sıklıkta tekrar etmesiydi. Array komutunun devreye girdiği yer burasıdır. Sütunların tabanlarını yeniden çizerken, sadece hangi mesafeden kaç kopya istediğimizi yazdık ve gerisini program halletti.

Ayrıca içe aktarılan çizimleri -çok sayıda vardı- ayrı katmanlarda veya zeminlerde tutmayı da sağladık. Bu şekilde onlara tutunabildik ve aynı zamanda yanlışlıkla taşımamız veya silmemiz önlendi.

Çizimler hazır olduğunda, modeli 3D olarak oluşturmaya başladık.

KOLONLARIN MODELLENMESİ

Sütunlar, kapının en belirleyici özellikleridir. Onları doğru yapmak, modelin özüdür. İlk önce bir kesit oluşturmamız gerekiyordu: Drafting menüsü altındaki ARCHLine.XP CAD araçlarını kullanarak dişli çark benzeri bir şekil çizmek oldukça kolay. Profil tamamlandıktan sonra, onu kitaplığımıza kaydettik ve daha sonra kullanmak üzere bir ARCHLine.XP Style olarak kaydettiğimiz özelleştirilmiş bir sütun oluşturmak için kullandık. Kolon tabanları ve başlıkları, başta Revolve 360 ve Extrude olmak üzere ARCHLine.XP'nin kendi 3B modelleme araçları kullanılarak modellenmiştir.


Kolonun modellenmesi, standart ARCHLine.XP iş akışını sunar - 3B katılara ekstrüde ettiğimiz 2B profiller oluştururuz.


TEKRARLAMALI ŞEKİLLERİ İŞLEME

Kapı üzerinde belirli bir frekansta tekrar eden birkaç dekorasyon öğesi vardır. Tabii ki, yukarıda bahsedilen Array aracını kullanabiliriz, ancak bu elemanlar tek bir düz çizgiyle hizalanmıyorsa ve gerçekten yapının etrafında akıyorsa, bunları yapmanın başka bir yolu var. ARCHLine.XP "Railing" aracıyla tanışın. Adının aksine, bu özellik korkuluk oluşturmaktan çok daha fazlasını yapar: nesnelerin, profillerin, taramaların veya değişen özelliklere sahip diğer öğelerin aralarında önceden ayarlanmış bir mesafe ile sıralanabileceği bir yol tanımlamamıza olanak tanır.


Çok yönlü Railing aracı - bir desen oluşturmak için özelleştirilmiş nesnelerin dağıtımını oluşturur.


OBJE YÜKLEME

Modelleme yaparken zaman en hayati kaynağımızdır ve onu neye harcadığımızı dikkatlice düşünmeliyiz. ARCHLine.XP, mevcut 3B modellerin kaynaklarından yararlanabildiğinden, önceden modellenmiş nesneler olup olmadığını kontrol etmek bize zaman kazandırır. Zafer Tanrıçalarının dört atlı arabası olan ünlü Quadriga heykeli, 3D Warehouse'da modellenmişti ve kullanıma açıktı. Bu yüzden bu projede bu modeli kullandık. Dış kaynaklardan gelen nesnelerle çalışırken, nesnelerin modelimiz ile aynı ölçekte ve yeterli kalitede olduğundan emin olmalıyız. En önemlisi de orijinal yazara itibar etmeliyiz.


ARCHLine.XP'nin 3D Warehouse ile bağlantısını kullanarak, önceden oluşturulmuş modelleri bulabiliriz.


SON DOKUNUŞLAR

Yapıya perspektif kazandırmak için binanın arkasındaki meydan olan Pariser Platz'ın çok basit bir modelini de yaptık. Çok katlı komşu binaları temsil etmek için Building volume aracını kullandık. Bu, yalnızca modelimize bağlam kazandırmakla kalmayan, aynı zamanda oluşturma çabalarımız için hayati önem taşıyan bazı gölgeler de veren bir şehir bloğunu hızlı bir şekilde oluşturmamıza yardımcı oldu.


Building volume aracını kullanarak komşu yapıları hızlı bir şekilde modelleyebiliriz.


Ardından aydınlatmalara sıra geldi. ARCHLine.XP'de çok çeşitli IES ışık kaynakları var. Bu yüzden sahneyi aydınlatacak lambalarımızı yerleştirmek için Array komutunu kullandık. Birçoğunu yere, çatıya, Quadriga'nın altına ve hatta sütunların dibine yerleştirdik. Yerleşik gerçek zamanlı render motoru, ışıkların yeterince kurulup kurulmadığını görmemize yardımcı oldu. Sonuç hemen hemen doğru olduğunda, Visuals sekmesi altında sayfanın başında gördüğünüz nihai renderı aldık.

Sonuç, orijinal yapının aslına uygun bir temsilidir. Her zaman olduğu gibi, bunun gibi binaları modellemek oldukça eğlenceli. Programda ilerledikçe her zaman yeni ARCHLine.XP pratikliklerini öğreniyoruz. Siz de buraya tıklayarak ücretsiz denemek istemez misiniz?

Model: Zoltan Toth, CADLine Ltd.

Render: Dorottya Peller, CADLine Ltd.

Kaynaklar

EĞİTİM ve DESTEK

İLETİŞİM

Online Eğitim

Mimari Tasarım Eğitimleri

İç Mimari Tasarım Eğitimleri

Webinar

Teknik Destek

İLETİŞİM

+90 533 220 09 25
info@archlinexp.com.tr

3D Modelleme | 3B Modelleme | Yapı Modelleme
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

BLOG

ADRES

Cevizlidere Mah.
Ceyhun Atuf Kansu Cad.
No: 147/C Çankaya/ANKARA

bottom of page